Om föreningen

Mullsjö SOK

Vår förening bildades 1954 efter att tidigare varit en del av Mullsjö IF. Vi håller sedan 1989 till vid vår trivsamma klubbstuga, MSOK-stugan, belägen ca. 300 m.ö.h. i norra delen av Mullsjö tätort. Där ifrån utgår också våra olika motionsspår bl. a. det 5 km långa elljusspåret, vilket vintertid till stora delar är täckt med konstsnö… om inte den riktiga snön räcker, vill säga. MSOK-stugan är hjärtat i föreningen. Där träffas vi och fikar, tränar, badar bastu, spelar dragspel och mycket annat.

Normalt är stugan öppen tisdagar 18.00-20.30.

bild

Vår förening, Mullsjö Skid & Orienteringsklubb, är en

flersektionsförening med aktiv ungdomsverksamhet där…
-löpning
-orientering
och
-skidor (på längden)
är våra huvudsakliga idrotter,

Vi bedriver en verksamhet där vi hoppas alla skall ska känna sig välkomna vare sig de är nybörjare, ungdom med eller utan tränings- och tävlingsvana, elit eller motionär. Lidingöloppet, Vasaloppet, 5-dagars, familjeläger är evenemang som varje år samlar flera av de våra. Andra tillfällen när de flesta av oss är samlade är vid våra egna ”arrangemang” som för oss, liksom för många andra föreningar är ett måste för ekonomins skull. Mullsjö marknad, orienterings- och skidtävlingar, försäljning av bingolotter och reselotter, skogsplantering är exempel på detta.

4 ggr om året kommer vår klubbtidning MullSOrKen ut. Kul och bra information om vad som har varit och vad som är på ”G” där Du själv givetvis kan bidra med inlägg. Den får Du automatiskt när Du blir medlem.